Σάββατο 15 Απριλίου 2023

Ένα «γράμμα» σε όλους αυτούς πού μιλάνε για «φώσφορα και αναπτήρες» πού ανάβουν το Άγιο Φώς !

 

ΧΡΙΣΤΟΣ  ΑΝΕΣΤΗ -- ΑΛΗΘΩΣ  ΑΝΕΣΤΗ !


  Δημόσια ομολογία με Χριστός Ανέστη μέσα σε καφετέρια στον Λίβανο !   

 



ANAPTHRAS

Από τόν Χριστό και τον Ουρανό, ή από τον αναπτήρα;


Χωρίς να έχουνε πάει στόν χώρο τού Ναού τής Αναστάσεως  αλλά ούτε καί στά Ιεροσόλυμα ( προφανώς ) , χωρίς να έχουν μελετήσει τήν μακρόχρονη εμφάνισή του, αλλά καί χωρίς να ξέρουν τίς συνθήκες Ναού καί χιλιάδων πιστών εκείνες τίς ώρες κάθονται καί μιλάνε γιά "εκατοντάδες αναπτήρες πού ανάβουνε φωτιές μέσα στόν Ναό τής Αναστάσεως καί δημιουργείται έτσι η εντύπωση ότι "έρχεται τό Άγιο Φώς".

Καί επειδή κάθε αναπτήρας θέλει καί τον άνθρωπό του γιά να ανάψει, προϋποθέτουν ότι άλλοι τόσοι εκατοντάδες στέκονται με τούς αναπτήρες ή με τα φωσφορούχα κεριά ( ; ) υπάρχουν τέτοια) στά χέρια τους πού τά έχουνε φέρει από την Ελλάδα, από τήν Ρωσία, καί από παντού...Καί τα σβηστά κανδήλια ψηλά στόν Ναό πώς ανάβουν ξαφνικά από μόνα τους; Πετάει κανένας άνθρωπος με αναπτήρα καί τά ανάβει;

Ευλόγως λοιπόν διερωτώμεθα:οί άνθρωποι πού τα λένε αυτά είναι γιά "δέσιμο", ή όχι ;


Περισσότερα : Πώς βγαίνει τό Άγιο Φώς...



ΕΧΕΙ ΞΕΣΠΑΣΕΙ ΛΥΣΑΛΕΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΣ ΤΟΥ

ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ !



Πολλοί από αυτούς πού διάκεινται εχθρικά προς το θαύμα του Αγίου Φωτός μιλώντας για θρησκοληψία και Εκκλησιαστικό μεσαιωνισμό ενός «ανύπαρκτου θαύματος», ανήκουν συνήθως σε θεωρητικούς αντιρρησίες, πού δέν έχουνε πάει προσωπικά ούτε στόν χώρο τού Ναού τής Αναστάσεως  αλλά ούτε καί στά Ιεροσόλυμα...

Αλλά δεν μας λένε:

1) Καί τα σβηστά κανδήλια ψηλά στόν Ναό, πώς ανάβουν ξαφνικά έτσι από μόνα τους; Πετάει κανένας άνθρωπος με αναπτήρα μέσα στον Ναό καί τά ανάβει;

Και ακόμη δεν εξηγείται πώς παίρνουν ξαφνικά φωτιά από μόνες τους λαμπάδες προσκυνητών έτσι όπως είναι σκυμμένοι στις κουπαστές των εσωτερικών θεωρείων 2ου και 3ου ορόφου την ώρα πού βγαίνει στο ισόγειο το Άγιο φώς, πράγμα πού φαίνεται και από την Τηλεόραση !

+++++++++++++++++



KOLONA-AgioF-2


2) Εκείνη η κολώνα έξω από τον Ναό με την καπνισμένη μεγάλη ρωγμή απ΄ όπου βγήκε το Άγιο Φώς όταν σε παλαιότερη χρονιά οι Αρμένιοι με άδεια από τους Τούρκους απέκλεισαν τους Ορθοδόξους κι΄ έσκασε η κολώνα έξω από τον Ναό βγάζοντας Άγιο Φώς μόνο για τους Ορθοδόξους πού κλαίγανε δίπλα στην κολώνα, έ, αυτό τι μας λέει;

3) Κάποιοι άλλοι πάλι, τα τελευταία κυρίως χρόνια, μιλούν για την «ακοίμητη κανδήλα στον τάφο του Χριστού από την οποία «παίρνει το φώς ο Πατριάρχης»!



Από ποιά ακοίμητη κανδήλα όμως πού εκεί μέσα όλα είναι σβηστά και σφραγισμένα τα πάντα ήδη από την μεγάλη Παρασκευή, το δε Μεγάλο Σάββατο γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος μέσα στον Πανάγιο Τάφο αν όλα είναι σβηστά και φυσικά και η ακοίμητη κανδήλα παρουσία και των Αρμενίων και Κοπτών αντιδίκων πού αν βλέπανε ένα τέτοιο πράγμα αναμένης κανδήλας θα ήσαν οι πρώτοι πού θα διαμαρτύρονταν...

Τί νόημα άλλωστε θα είχε «να πάρουμε το Άγιο Φώς από ένα αναμένο ήδη κανδήλι;»

Ν΄ αφήσουν λοιπόν κάτι τέτοια παραμύθια κάποιοι αντίχριστοι, αρκετά πιά με τις ανοησίες τους προσπαθώντας να παρασύρουν κάποιους… Λέγοντας μάλιστα ότι βάζουν την κανδήλα αναμμένη παρουσία του κόσμου μέσα στο Ιερό κουβούκλιο «με τέτοια προκλητικότητα και άς τούς βλέπει όλος ο κόσμος» σε σημείο πού κάποιος Πατριαρχικός να λέει «μας πήρε χαμπάρι ο κόσμος » .Τέτοια λένε...

Γιατί δυστυχώς υπάρχουν και κάποια εχθρικώς διακείμενα αγκάθια του Πατριαρχείου,  εχθροί μισητοί του Αγίου Φωτός, αλλά και κάποιοι πονηροί «δημοσιογράφοι» πού πάνε και βρίσκουνε κάτι γέροντες αγαθούς μοναχούς πού ουδεμία σχέση έχουν με τα εσωτερικά του Παναγίου τάφου, και τους παίρνουνε λόγια από αόριστες φήμες στοιχειοθετώντας έτσι το θέμα τους.

Όμως…

Η μαρτυρία παλαιών και νέων επιστημόνων, ιστορικών, κληρικών, αρχαιολόγων κλπ αλλά και η κυριότερη μαρτυρία τού επί δεκάδων ετών  φύλακα του Παναγίου Τάφου μοναχού Μητροφάνη πού εξιστορεί το πώς είδε το Άγιο Φώς κρυμμένος ολόκληρο το βράδυ μέσα στο Άγιο κουβούκλιο ( επειδή δεν πίστευε κι΄αυτός στο θαύμα του Αγίου Φωτός ), είναι μαρτυρία πολύ σημαντική.

Μιλάει για ακοίμητη κανδήλα σβηστή και για φωτεινό δίσκο πάνω από το κεφάλι του Πατριάρχη αλλά και για ένα μπλέ φώς πού εμφανίζεται σφυρίζοντας ελαφρά επάνω στην πλάκα του τάφου από το οποίο αρπάζουν φωτιά τα 33 κεριά του Πατριάρχη και η σβηστή ακοίμητη κανδήλα.

Η ακοίμητη κανδήλα από σβηστή ανάβει αυτομάτως τώρα με νέο, ανανεωμένο Άγιο Φώς της χρονιάς του Πάσχα πού κυλάει…

Ένα VIDEO πού τελευταία είδαμε, βασιζόμενο σε περιγραφές ενός «εκκλησιαστικού συγγραφέως» όπως διαφημίζεται θέλει κι΄αυτό να βγάλει απάτη το Άγιο Φώς. Ο εν λόγω,  ήταν πρώην μοναχός, Αρχιμανδρίτης μάλιστα, πήγε όμως και παντρεύτηκε με αποτέλεσμα να καθαιρεθεί και να αποσχηματιστεί από την Εκκλησία, και πολύ σωστά βέβαια.

Από τότε ο άνθρωπος αυτός άρχισε να γράφει εναντίον των κληρικών, δημιούργησε την λεγόμενη «Αρχέγονη Εκκλησία» ( μή κοιτώντας τα προσωπικά του λάθη πού και η αρχαία Εκκλησία τα καταδικάζει), λυσσομανούσε δε και εναντίον ενός μεγάλου αντιαιρετικού αγωνιστή κληρικού του πατρός Αντωνίου Αλεβιζόπουλου.

Αυτός ο άνθρωπος λοιπόν, και κάποιοι άλλοι παρόμοιοι με αυτόν, είναι πού μιλούν εναντίον του Αγίου Φωτός προσπαθώντας να το βγάλουν απάτη. Ποιοί; Αυτοί πού είναι μέσα στην απάτη

4) Χώρια βέβαια καί τους Εβραίους Αξιωματικούς της Αστυνομίας πού ψάχνουν τον Πατριάρχη αν έχει επάνω του σπίρτα.
Αυτοί θα ήσαν και οι πρώτοι, πού σαν Εβραίοι θα είχαν χίλιους λόγους να μιλήσουν για «μεγάλη απάτη» μια και οι ίδιοι δεν δέχονται τον Χριστό ως Μεσσία και Θεάνθρωπο! Περιμένουν τον δικό τους Μεσσία πού δεν θα είναι άλλος από τον ερχόμενο Αντίχριστο (666).

Είναι αφάνταστα τά παραμύθια πού λένε κάποιοι, εχθροί κατ΄ουσίαν του Χριστιανισμού αλλά και του Πατριαρχείου, και ένας απ΄ αυτούς ήταν και ο λόγος πού εκδιώχθηκε συνωμοτικά και άδικα ( με κατηγορίες πού κατέπεσαν στα Ανώτατα Ισραηλινά δικαστήρια) ο απλός και ταπεινός Πατριάρχης Ειρηναίος ( απομονωμένος σήμερα ) πού υπερασπιζόταν την αλήθεια για το Άγιο Φώς και υπηρετούσε από μικρό παιδί το Πατριαρχείο γνωρίζοντας αυτές τις συνομωσίες…
Τον διώξανε με πλεκτάνη του Πατριαρχείου Κωνστ/λεως και κάποιων Ελλήνων πολιτικών ( υπόθεση Βαβύλη και μυστικών υπηρεσιών ) ώστε να ανεβάσουνε μετά τόν σημερινό Οικουμενιστή Πατριάρχη ( μικρό παράδειγμα η παρασημοφορία του Άθεου κ.Τσίπρα, κλπ ) για να κάνουν μετά και τα «υπόλοιπα…»

    

5) Τέλος μερικοί άλλοι  χρησιμοποιούν κάποια λόγια του «δάσκαλου» Αδαμάντιου Κοραή πού είπε για το Άγιο Φώς, καταδικάζοντας ενέργειες των Φραγκοπαπάδων στα Ιεροσόλυμα και από εχθρική διάθεση σ΄ αυτούς δίνει μομφές και στο Άγιο Φώς γενικεύοντας έτσι ως απατεώνες και τους Ορθοδόξους…

Αναλυτικά για όλα αυτά, παρακάτω:

Πώς βγαίνει τό Άγιο Φώς -- Όσα δέν λένε, καί όσα κρύβουν τά ΜΜΕ...


============= 


ΦΩΣΦΟΡΑ ΣΤΟ ...ΜΥΑΛΟ ΤΟΥΣ...

==================================================
 

"....Λένε ακόμη, ότι άτομα μεμυημένα, τεχνηέντως αλοίφουν το φυτίλι των κεριών με φωσφορούχες ύλες οι οποίες κάποια στιγμή αυταναφλέγονται.
Όμως γενώνται προβληματισμοί και ερωτήματα, όπως :

  1. Πόσος χρόνος χρειάζεται για ν΄αναφλεγεί ο φώσφορος ερχόμενος σε επαφή με το οξυγόνο;
    Είναι γνωστό ότι απαιτείται ελάχιστος χρόνος, ίσως μερικών λεπτών, όχι ωρών. Αλλά ας τους κάνουμε την χάρη να δεχθούμε χρόνο 1-2 ωρών.
  1. Οι χριστιανοί αγοράζουν την δέσμη των 33 κεριών πολλές ώρες, μερικές φορές και αρκετές ημέρες πρίν από τους εμπόρους της αγοράς των Ιεροσολύμων.
    Παραμένουν μέσα στο Ναό της Αναστάσεως ή και έξω από αυτόν πολλές φορές από το βράδυ της Μ. Παρασκευής, και περιμένουν το Άγιο Φώς το μεσημέρι του Μ. Σαββάτου.
  1. Αυτό σημαίνει ότι τα κεριά εμποτισμένα με φώσφορο πρέπει να αυταναφλεγούν πρίν την ώρα της αφής του Αγίου Φωτός και ταυτόχρονα, πράγμα αδύνατον!
  1. Πώς η αυτανάφλεξη γίνεται μόνο μέσα στον ιερό χώρο και κατά την διάρκεια της τελετής και όχι πρίν ή μετά; Τέτοιος συγχρονισμός;

    Αν επρόκειτο για προσχεδιασμένη ενέργεια, θα έπρεπε να είχαμε άκαιρες και πρόωρες ή μεταχρονισμένες αναφλέξεις και μέσα στον ναό και έξω στον προαύλειο χώρο όπου συνωστίζονται πολλά τα πλήθη των χριστιανών, ορθοδόξων και ετεροδόξων, Αρμενίων, Κοπτών, Συριανών, άλλων θρησκευμάτων και τουριστών και Εβραίων αστυνομικών.
  2. Η προμήθεια των κεριών γίνεται είτε σε υπαίθριους χώρους, είτε σε καταστήματα, που έχουν το εμπόρευμα εκτεθιμένο στους αέρηδες, από εμπόρους όχι χριστιανούς – συνωμότες, αλλά πολλές φορές Μουσουλμάνους Άραβες της Ιερουσαλήμ. Όλοι αυτοί θα έπρεπε να βρίσκονται σε συνεννόηση και σύμπραξη με τους διενεργούντες την απάτη.
    Και πώς ως τώρα δεν βρέθηκε κάποιος πωλητής να καταγγείλει την σκευωρία και απάτη;;
    Και πώς και πότε και ποιός εμποτίζει τα κεριά με φώσφορο;

  3. Αν αυτό το κάνει ο πωλητής, θα πρέπει να το κάνει αρκετό χρόνο πρίν για να έχει τα κεριά έτοιμα ώστε πουλώντας τα να εξαπατήσει τους αγοραστάς και να μην αντιληφθούν την συμπαιγνία.
    Αν τα εμποτίζει πολύ χρόνο πρίν και αυτά είναι εκτεθιμένα στον πάγκο του εμπόρου πως δεν αυταναφλέγονται ;
  4. Μήπως οι γριούλες οι ερχόμενες από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ρωσία, την Ρουμανία περιβρέχουν τα κεριά με φώσφορο;; Και ενώ είναι μάρτυρες του φαινομένου εξαπατούν και εξαπατώνται;;
  5. Και πώς ως τώρα όλες αυτές οι χιλιάδες των ηλικιωμένων προσκυνητριών κρατούν ζηλότυπα επτασφράγιστο το ένοχο μυστικό και δεν το έχουν αποκαλύψει έστω και από αφελή συμπεριφορά ;;!
  6. Δεν ανάβουν τα κεριά μόνο των Ορθοδόξων Ελλήνων, αλλά και των ορθοδόξων άλλων εθνικοτήτων, Παλαιστινίων, Ρώσων, Σέρβων, Βουλγάρων, Ρουμάνων, Γεωργιανών, κ.λ.π. Πώς όλοι αυτοί θα εδέχοντο να συνομοτούν και να εξαπατώνται κάθε χρόνο από μια δράκα Ελλήνων Ορθοδόξων κληρικών;;
  7. Η Ρώσικη Εκκλησία και οι Ορθόδοξοι Παλαιστίνιοι εποφθαλμιούν το Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων. Αν συνέβαινε μια τέτοια απάτη, δεν θα την απεκάλυπταν για να πολεμήσουν το Πατριαρχείο και τους Έλληνες;; Ή είναι τόσο αφελείς και καταπίνουν το «ψεύδος» του Αγίου Φωτός;;
  8. Δεν ανάβουν τα κεριά μόνο των ορθοδόξων πιστών, αλλά και απίστων «ορθοδόξων». Είναι και αυτοί μυημένοι στην συμπαιγνία;; Όταν μάλιστα έρχονται με εχθρική διάθεση και προκατάληψη;;

    Γιατί δεν αποκαλύπτουν την απάτη, αλλά εντυπωσιασμένοι και έκθαμβοι από το απίστευτο φαινόμενο, μεταβάλλουν τάση, νοοτροπία, αποφάσεις, κατασταλάξεις, θεώρηση ζωής και ανακαλούν κάθε προηγούμενο και αποκτούν πίστη ισχυρή και ακλόνητη;;
    Είναι τόσο αφελείς ώστε να αυθυποβάλονται και να πείθονται ως άβουλα και άνευρα όντα όπου άλλοι τεχνηέντως τους παρασύρουν και τους παγιδεύουν;;
  9. Οι παλαιστίνιοι Ορθόδοξοι επιζητούν να κυριαρχήσουν και οικειοποιηθούν το Πατριαρχείο. Είναι γνωστό ότι κατά την αφή του Αγίου Φωτός φωνασκούν, θορυβοποιούν και ομολογούν την αλήθεια του φαινομένου κραυγάζοντες «δικό μας το φώς!».
    Πως και δεν αποκαλύπτουν την απάτη και την συμπαιγνία; Μήπως είναι και αυτοί συμμέτοχοι στην σκευωρία; Και πως ανάπτουν και δικά τους κεριά και δεν ξεσκεπάζουν τυχόν πονηρία των άλλων και μάλιστα των Ελλήνων κληρικών και λαϊκών;
  10. Το Άγιο Φώς το παίρνουν από τον Πατριάρχη όλες οι άλλες ομολογίες πλήν των Παπικών και των Προτεσταντικών ομάδων.
    Πώς λοιπόν δέχονται να πάρουν το φώς Αρμένιοι, Κόπται, λοιποί Μονοφυσίται, Συριάνοι κ.λ.π. και δεν ξεσκεπάζουν και δεν γελοιοποιούν τον Ορθόδοξο Πατριάρχη;;
  11. Δεν ανάβουν μόνο τα κεριά που κρατούν στα χέρια τους οι πιστοί, αλλά και οι κανδήλες που είναι κρεμμασμένες μπροστά από το Ιερό Κουβούκλιο, και μάλιστα αρκετά ψηλα που δεν φθάνει ανθρώπινο χέρι χωρίς σκάλα, ή σε άλλο μέρος μέσα στον Ναό ή πάνω στον Γολγοθά. Έχουν και εκεί βρέξει με φώσφορο τα φυτίλια των κανδηλών ή ομάδα των απατηλών προσώπων;;
    Και πώς θα επιχειρούσαν κάτι τέτοιο όταν θα εχρειάζοντο σκάλα για να φθάσουν τόσο ψηλά και θα εγίνοντο αντιληπτοί από τους πιστούς προσκυνητές οι οποίοι αφ΄ εσπέρας παραμένουν μέσα στον Ναό και πέριξ του Ιερού Κουβουκλίου;
  12. Το Άγιο Φώς δεν ανάβει τα κεριά μόνο μέσα στον πανίερο Ναό της Αναστάσεως, αλλά και σε χώρους έξω του Ναού, όπως στην Ιερά Μονή του Αγίου Κωνσταντίνου. Και δεν ανάβουν μόνο τα κεριά που κρατούν οι πιστοί, αλλά και εκείνα που βρίσκονται στα κηροπήγια ή στο παγκάρι. Και εδώ συμπαιγνία και κενή απάτη;;
  13. Αν το φώσφορο τον βάζουν οι ίδιοι οι προσκυνητές χριστιανοί, πότε και από πού τον προμηθεύονται, πως τον διατηρούν; Σε φυαλίδια; Και σε ποιά στιγμή βρέχουν τα φιτίλια των κεριών;;
  14. Μήπως υπάρχουν ταχυδακτυλουργοί οι οποίοι με τρόπο ύπουλο και κρύφιο βρέχουν με φώσφορο τα φιτίλια των κεριών;; Δεν θα γινόντουσαν αντιληπτοί από το πλήθος;; Και πώς βρέχουν τα φιτίλια των κανδηλών που βρίσκονται ψηλά αναρτημένα πού είναι σβηστά καί ΑΝΑΒΟΥΝ ΞΑΦΝΙΚΑ ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ;
  15. Πίσω από το Ιερό Κουβούκλιο του Παναγίου Τάφου οι Κόπται κατέχουν ένα μικρό χώρο. Αυτοί είναι μόνιμοι μάρτυρες του φαινομένου. Αν διεπράττετο κάποια απάτη, αυτοί δεν θα αντελαμβάνοντο και δεν θα την ξεσκέπαζαν;; Πώς λοιπόν αυτοί οι αυτόπτες και αυτήκοοι μάρτυρες δέχονται να λάβουν το Άγιο Φώς από τον Έλληνα Ορθόδοξο Πατριάρχη;;

    Και αυτοί με την στάση τους καθίστανται οι πλέον αξιόπιστοι μάρτυρες.
    Η στάσις τους και η αποδοχή βεβαιώνει του λόγου το ασφαλές.
    Δεν υπάρχει λοιπόν απάτη, αλλά αλήθεια και θαύμα εξ΄ ουρανού.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Θ. ΚΟΚΟΡΗ

πηγή:  http://www.pentapostagma.gr

http://makkavaios.blogspot.gr/2015/04/blog-post_74.html

=========================================================

 

Ένας χειρούργος του Νοσοκομείου «ΥΓΕΙΑ » μιλάει για το θαύμα

 

του Αγίου Φωτός από προσωπική του εμπειρία !


DIMOPOYLOS OPHT

"....Δεν θὰ σᾶς πῶ γιὰ  τὴν ἐπίσκεψη μου στοὺς Ἁγίους Τόπους. Εἶναι πολλά, γιὰ  νὰ χωρέσουνε σὲ λίγες σελίδες. Θέλω μονάχα γιὰ  τὸ  Ἅγιο φως νὰ σᾶς διηγηθῶ, ὅπως τὸ εἶδα καὶ τὸ βίωσα ὁ ἴδιος.

Ἦταν ἡ πρώτη ἡ φορά, ποὺ πῆγα στὰ Ἱεροσόλυμα. Τὸ 1977 τὸ Πάσχα. Ἀπὸ τὴν Μεγάλη Πέμπτη.

Εἴχανε ἤδη καταφθάσει σὰν "πελάτες" στὸ ἰατρείο μου 3 - 4 Αρχιερεῖς ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Τόπους καὶ μοῦ φέρανε μάλιστα καί τὸν ἴδιο τὸν τότε Πατριάρχη, τὸν ἐπιβλητικὸ καὶ λίαν ἱεροπρεπῆ κυρὸ Διόδωρο.

Βρέθηκα, τὸ λοιπόν, μὲ δυὸ προσκλήσεις - ἄδειες εἰδικὲς μπροστὰ στὸ ἱερὸ κουβούκλιο τοῦ Παναγίου Τάφου, μαζί μὲ τὴν γυναίκα μου καὶ ἄλλους «ἐπισήμους», τὸ Μέγα Σάββατο πρωΐ, γιὰ  τὴν «ἀφὴ» τοῦ ἀνεσπέρου φωτὸς τῆς Ἀναστάσεως ἀπὸ τὸν Πατριάρχη Ἱεροσολύμων σὲ εἰδικὴ τελετή, ποὺ γίνεται ἀπὸ αἰῶνες.

Τὸ ἐθιμικὸ τὸ Ἀνατολίτικο τὸ δίκαιο σὲ ὅλο του τὸ μεγαλεῖο. Μῆς πῆραν σπρώχνοντας ὅλους μαζί ἀπ’ τὸ Πατριαρχεῖο καὶ ἔτσι καταφέραμε νὰ βρεθοῦμε μπροστὰ - μπροστὰ ἀπὸ τὸ ἱερὸ κουβούκλιο καὶ μὲ ἀνθρώπινες συνθῆκες.
Νά ’ναι καλὰ οἱ Ἰσραηλινοὶ οἱ ἀστυφύλακες, ποὺ πρόσεχαν λίγο τὴν τάξη. Ποῦ νὰ γνώριζαν οἱ καημένοι τί τους σέρναμε εμείς, μὲσα από τὰ τροπάρια μας...


Κάποια στιγμή βλέπω ἕνα κύμα κυριολεκτικὰ ἀνθρώπινο μὲ ἀλαλαγμούς, χοροὺς καὶ ρυθμὸ ποὺ σείονταν θριαμβευτικὰ τὰ νεανικὰ ἀνδρικα κορμιά τους νὰ ἀνοίγει δρόμο βίαια πέφτοντας, σπρώχνοντας καὶ παρασύροντας ὅποιον εὑρίσκονταν στὸ διάβα τους, σὲ μιὰ κούρσα τρομερή, ἕως τὸ πίσω μέρος τοῦ Παναγίου Τάφου. Ἐκεῖ, κατὰ τὸ ἔθιμο εἶναι ἡ θέση γιὰ τὴν Ἀραβόφωνη Ὀρθόδοξη νεολαία καὶ ἐπ’ οὐδενὶ δὲν ἐπιτρέπουν νὰ τοὺς τὴν συλήσουν…. Ἦταν καὶ δυό-τρεῖς πάνω στοὺς ὤμους φίλων τους καβάλα, ποὺ δίναν τὸν ρυθμὸ καὶ κάνανε τὴν μεγαλύτερη τὴν φασαρία. 

Ἦλθαν καὶ Κόπτες, μὲ ἕναν δικό τους πατριάρχη, καὶ πῆραν θέση πίσω ἀπ’ τὸ κουβούκλιο. Κάποια στιγμὴ ἔφθασαν καὶ οἱ Ραβδοῦχοι, ποὺ φόραγαν στολὲς Ἁγιοταφίτικες καὶ ἕνα δικό τους φέσι καὶ κτύπαγαν κάτι τεράστια ραβδιὰ πάνω στὶς πλάκες τοῦ δαπέδου, κάνοντας κρότο ἐκκωφαντικό, ὥστε νὰ ἀνοίξουν πέρασμα γιὰ τὸν πατριάρχη μας, ποὺ συνοδεύονταν ἀπὸ τὴν  Ἁγιοταφικὴ Ἀδελφότητα.

Ὁ Πατριάρχης ἐπιβλητικός, θεόρατος, ἀνάμεσα σὲ ἀρχιερεῖς, ἱερεῖς καὶ διάκους, μοῦ θύμιζαν ὅλοι αὐτοὶ σταυροφόρους ἱππότες τοῦ Μεσαίωνα ἕτοιμοι νὰ χύσουν τὸ αἷμα τους γιὰ  τὰ ἱερὰ καὶ ὅσια τοῦ γένους μας καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας. Ἔγιναν ἔλεγχοι στὸ κουβούκλιο καὶ στὰ ἄμφια τοῦ Πατριάρχη ( μη έχει σπίρτα ) ποὺ ὕστερα μπῆκε μόνος του γιὰ  τὴν ἀφὴ τοῦ Ἁγίου Φωτός τῆς Ἀναστάσεως.

Σὲ λίγο βγῆκε ἀπ’ τὸ κουβούκλιο κρατώντας τὶς λαμπάδες αναμένες καὶ ὣς ἐδῶ ὅλα καλὰ καὶ ἔχει τὸ δικαίωμα ὁ κάθε ἀμφισβητίας νὰ λέει τὰ δικά του. Καὶ πρῶτος-πρῶτος ὁ Κοραῆς, ποὺ ἔχει γράψει καὶ μικρὸ βιβλίο. Δὲν τοῦ χωροῦσε τοῦ καημένου ὁ διαφωτισμένος νοῦς του τὴν πιθανότητα τοῦ θαύματος. Ὅμως θὰ ἤθελα νὰ σᾶς διηγηθῶ τί ἔγινε ἀπὸ ἐκεῖ καὶ κάτω...

Εἴμασταν λίγοι ἐκείνη τὴν χρονιὰ μὲς στὸ ναὸ τῆς Ἀναστάσεως. Γινόντουσαν ταραχὲς καὶ γεγονότα ἐπικίνδυνα καὶ πέφτανε καὶ σφαῖρες. Ἔτσι π.χ. ἀπαγορεύτηκε ἡ ἐπίσκεψη στὸ Φρέαρ τοῦ Ἰακώβ, ποὺ ἐπισκέφτηκα στὴν δεύτερη ἐπίσκεψή μου στὰ Ἱεροσόλυμα, 10  χρόνια ἀργότερα.

Εἶχαν ἀψηφήσει τοὺς κινδύνους μόνο 800 προσκυνητὲς ἐκείνη τὴν χρονιὰ καὶ ἴσως γι’ αὐτὸ τὸ  Ἅγιο Φῶς μᾶς ἔκανε μεγάλη χάρη.

Γιὰ  ώρα, ἴσως καὶ γιὰ  10  ὁλόκληρα λεπτὰ ἔκοβε βόλτες σὰν γαλάζιο συννεφάκι φωτεινὸ στοὺς τρούλους καὶ στὴν ὀροφὴ καὶ πάλι πρὰς τὰ κάτω, μέχρι καὶ λίγο πάνω ἀπ τὰ κεφάλια μας καὶ δώστου πάλι.

Εἶχα τὰ μάτια καρφωμένα στὰ καντήλια πάνω ἀπ’ τὴν είσοδο τοῦ κουβουκλίου ( πού ήταν σβηστά ), ὥσπου τὰ εἶδα μὲ τὰ μάτια μου σὲ μιὰ κατεβασιὰ ποὺ ἔκανε τοῦτο τὸ χαρούμενο καὶ γαλαζοφώτεινο συννεφάκι τὰ ἄναψε ὅλα διαμιᾶς καὶ ἔτρεξε ντροπαλὸ νὰ ξανακρυφτεῖ πίσω ἀπὸ γειτονικὲς κολόνες...

Δίπλα ἡ γυναίκα μου ἔκλαιγε κι ὁ κόσμος σταυροκοπιότανε συγκινημένος ἐκτὸς ἀπὸ ἕναν καθηγητὴ θεολογίας μάλιστα ( !!!) σὲ Πανεπιστήμιο, ποὺ γύρισε δίπλα μου καὶ ρώτησε ἐνοχλημένος.

«Μὰ ἐπιτέλους, τι εἶναι αὐτὸ ποὺ βλέπετε; Δὲν σᾶς καταλαβαίνω».

Θαύμασα τοῦ Θεοῦ μας τὸν μεγάλο σεβασμὸ στὸ αὐτεξούσιο τοῦ ἀνθρώπου, γιὰ  ἄλλη μιὰ φορά. Κοίτα νὰ δεις, πῶς εἶναι δυνατόν νὰ πάθαμε 800 ἄνθρωποι ὁμαδικὴ ὑστερία καὶ μονάχα ὁ κύριος καθηγητὴς νὰ κατάλαβε τὴν ...ἀπάτη!

― «Φλὰς εἶναι, γιατρέ μου, φλάς. Τι κάνετε ἔτσι;» μού έλεγε.

Ξέχασε ὁ καημενος πὼς μιλοῦσε σὲ Οφθαλμίατρο καὶ ἐρασιτέχνη φωτογράφο. Ἀπὸ μικρὸς μὲ φωτογραφικὲς μηχανὲς καὶ μὲ τηλεφακοὺς καὶ εὐρυγώνιους καὶ φλάς, φωτόμετρα καὶ φὶλμ ἀσπρόμαυρα καὶ ἔγχρωμα ἀργότερα, καὶ ὄχι ὅπως τώρα μὲ τὰ ὑπεραυτόματα τὰ κινητὰ τηλέφωνα, ποὺ γίνανε ὅλοι φωτογράφοι καὶ ἀφάνισαν κάθε μορφὴ τέχνης ἀπ’ τὴν φωτογραφία.

― «Ἄντε ἀπὸ ἐκεῖ, μὴν σοῦ ἀστράψω καμία, καὶ δεῖς ἐσὺ τὰ φλὰς καὶ καταλάβεις τὴν διαφορὰ ἀπὸ τὸ  Ἅγιο Φῶς…»

Υ. Γ. Τὰ τελευταῖα τὰ εσκέφτηκα, μὰ δὲν τοῦ τὰ εἶπα, γιατί σεβάστηκα καὶ γὼ τὸ αὐτεξούσιό του…Ἐλεύθερος καθένας νὰ ἀμφισβητεῖ καὶ νὰ μὴν πιστεύει τίποτα. Ἐδῶ τὸν ἴδιο τὸν Χριστό, ποὺ ἔκανε θαύματα στὰ μάτια τους μπροστά, καὶ τὸν ἀμφισβητοῦσαν καὶ τὸν σταύρωσαν, καὶ σὺ τὸ  Ἅγιο Φως τῆς Ἀναστάσεως νὰ μὴν ἀμφισβητήσεις; Ἄσε ἐμᾶς τοὺς ἀφελεῖς στὴν ἡσυχία μας, ὅμως, καὶ μὴν μᾶς κολάζεις μὲ τὴν λογικοκρατία σου…

Στέφανος Δημόπουλος ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟΣ

Εκπαίδευση & Ακαδημαϊκοί Τίτλοι

  • 30/10/1974: Πτυχιούχος της ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
  • Οκτώβριος 1977-Ιανουάριος 1978: Τελειοποίηση των γνώσεων της Γερμανικής γλώσσας στο Goete Institut Boppard (Mittel Stufe).
1/2/1978-30/12/1986: Πανεπιστημιακή οφθαλμολογική κλινική Κολωνίας Δ. Γερμανίας. Κατά την διάρκεια παραμονής ειδίκευση σε όλα τα τμήματα της οφθαλμολογίας και απόκτηση του Γερμανικού τίτλου ειδικότητας 30/10/1984

Δεν υπάρχουν σχόλια: